keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

Minä ja kesä.


Minä makaamassa lattialla ja kuulokkeista soi Jessie J. Hiukset verhoavat tyynyt ja hyttynen vinkuu kauempana. Minä istumassa auton takapenkillä, kun kuljemme vanhoja reittejä ympärillä vain metsää. Linnut laulavat avonaisista ikkunoista. Minä nostamassa cokis tölkillä maljan liikkuvassa autossa juhlistaakseni kesää. Minä heräämässä aamulla kuudelta auringon säteisiin verhon lävitse. Olen nukkunut vain viisi tuntia, mutta väsymys ei ole kovin paha. Minä leikkimässä punatukkaisella barbilla lattialla ja vieressäni pikkusisarukset. Barbillani syntymäpäiväjuhlat ja hän saa lahjaksi uuden mekon. Minä tanssimassa peilin edessä sydämeni pohjasta, enkä edes välitä kuinka tyhmältä näytän. Minä uimassa ekaa kertaa montulla. Pikkuisia sammakoita on aivan kamalasti ja takaisin autoon on juostava. Minä odottamassa koulun alkamista, johon tiedän olevan tasan 48 päivää ja reippaasti minuutteja. Minä suussani suklaata, lasissa jääteetä ja ajatuksissani tulevaisuus joka näyttää kirkkaalta.
Minä minä minä ja kesäinen tuuli puhaltaa ikkunasta lempeästi sisälle makuuhuoneeseen, jossa olen hymyilevänä odottamassa tulevaa - sellaista tulevaa, joka on maistuva makoisalta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti